شهر سرگرمی

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


فواید کاهو: خواب آور است، تقویت میل جنسی و ...

میخندی؟ باید کاهو بخوری!!!

 

كاهو؛ خواب‌آور اما نفاخ
 در مورد این سبزی و خواصش با دكتر محمد حسین صالحی سورمقی، متخصص فارماكوگنوزی و استاد دانشكده داروسازی دانشگاه علوم ‌پزشکی تهران گفت‌وگویی كرده‌ایم كه می‌خوانید.

 آقای دكتر! از خواص کاهو  بگویید؟

كاهو مثل تمام سبزیجات، مقادیری املاح و ویتامین دارد كه از مهم‌ترین آنها می‌توان به پیش‌ساز ویتامینA یعنی بتاكاروتن و اسید فولیك اشاره كرد. همچنین كاهو حاوی مقداری ویتامینC، K، آهن، منیزیم و كلسیم است.

مهم‌ترین خاصیتی كه به كاهو نسبت داده می‌شود، خواب‌آور بودن آن است. در یونان قدیم، مردم از كاهو به عنوان داروی خواب‌آور استفاده می‌كردند. امروزه از نظر علمی این موضوع به اثبات رسیده است. این سبزی تركیباتی دارد كه باعث می‌شود راحت‌تر بخوابیم و به همین دلیل مصرف آن در آخرین وعده غذایی توصیه می‌شود.

حتی در برخی نقاط دنیا شیرابه كاهو را می‌گیرند و‌ غلیظ می‌كنند و این شیرابه تلخ و قهوه‌ای را با نام تریاك كاهو می‌فروشند. در مصر قدیم،‌ مردم معتقد بودند كه كاهو برای تقویت قوای جنسی هم مفید است. این سبزی آب زیادی دارد و یكی از سبزیجات كم‌كالری به حساب می‌آید.

کاهوهای مختلفی در بازار هست؛ كاهوی پیچ، چینی، رسمی و... اینها تفاوتی با هم دارند؟
كاهوها 6 نوع مختلف‌اند كه هر یك به گونه‌ای مجددا تقسیم‌بندی می‌شوند. خواص و مواد این كاهوها نزدیك به هم است و تفاوت چندانی با هم ندارند.


ادامه مطلب
نويسنده: طاهر تاريخ: چهار شنبه 25 اسفند 1389برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

SHAHRESARGARMY@YAHOO.COM

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

راههای جاویدان شدن

© All Rights Reserved to ahooramazda.LoxBlog.Com | Template By: شهر سرگرمی